راهنمای مرحله به مرحله برای فروش آپارتمان در تهران

کسب درآمد از اجاره املاک

اجاره ملکی که دارید ممکن است راهی بسیار آسان و غیرفعال برای کسب درآمد اضافی به نظر برسد، اما در واقع، صاحبخانه شدن به این معنی است که کسب‌وکار کوچک خود را راه‌اندازی خواهید کرد: مشتریانی خواهید داشت که باید با آنها معامله کنید، حسابداری مراقب باشید و کارهای روزانه زیادی داشته باشید تا شما را مشغول نگه دارد.

نکات و ابزارهایی برای مدیریت املاک اجاره ای در بازار مسکن

اگر می خواهید اجاره املاک سرمایه گذاری خود را شروع کنید ، باید در مورد رسیدگی به نیازهای مستاجران خود و اطمینان از سودآوری کسب و کار خود جدی باشید. آن چیز ها چه معنی ای می دهند؟ در اینجا برخی از مهم ترین چیزهایی که باید در مورد مدیریت املاک اجاره ای بدانید توسط مشاوران املاک ایرامس آورده شده است. با چست و جو جمله فروش آپارتمان در تهران و کرج پول لازم در اینترنت میتوانید برای ملک خود سریع تر مشتری پیدا کنید.

مدیریت یک ملک اجاره ای: 3 مسئولیت برتر

اگرچه مدیریت یک ملک اجاره ای با مسئولیت های متنوعی همراه است، شما به طور کلی می توانید همه این وظایف را به سه دسته اصلی طبقه بندی کنید:

  • مستاجرین
  • ویژگی
  • امور مالی

به عنوان یک مالک ملک اجاره ای، می توانید خودتان بر هر یک از این حوزه ها نظارت داشته باشید یا می توانید شخص دیگری را استخدام کنید تا این کار را برای شما انجام دهد. اما مهم نیست که چگونه مدیریت ملک خود را انجام می دهید، باید مطمئن شوید که مستاجرین، دارایی و امور مالی شما مورد توجه قرار می گیرند.

آیا باید یک ملک اجاره ای را خود مدیریت کنید یا برون سپاری کنید؟

برای یک رویکرد عملی تر، می توانید همه کارها را خودتان انجام دهید. این بدان معناست که شما مسئول هر جنبه ای از مدیریت ملک اجاره ای خود خواهید بود، از ارسال ایمیل های یادآوری اجاره تا تکمیل تعمیرات (یا تماس با یک متخصص در صورت لزوم) و حسابداری. این مسیر می تواند در هزینه شما صرفه جویی کند، اما همچنین به این معنی است که زمان زیادی را صرف مراقبت از تجارت خواهید کرد.

در طرف دیگر طیف، ممکن است استخدام یک شرکت مدیریت املاک را در نظر بگیرید تا همه کارها را برای شما انجام دهد. شما همچنان مالک ملک خواهید بود، اما شرکت یا مدیر املاکی که استخدام می‌کنید همه جنبه‌های حفظ کار را برای شما انجام می‌دهد، از جمله بررسی مستاجران احتمالی، ارسال خدمات تعمیر و نگهداری ملک.

این گزینه پرهزینه است، اما همچنین می‌تواند بسیار کمتر استرس‌زا و زمان‌بر باشد. همچنین ممکن است یک رویکرد ترکیبی را در نظر بگیرید، که در آن مسئولیت‌های خاصی را خودتان مدیریت می‌کنید در حالی که دیگران را برون‌سپاری می‌کنید. به عنوان مثال، شاید شما با اعداد و ارقام خوب هستید، بنابراین تصمیم می گیرید که تمام حسابداری را خودتان انجام دهید.اگر فقط یک ملک اجاره ای با یک مستاجر دارید، ممکن است مدیریت همه چیز برای شما نسبتاً ساده باشد.

خرید و فروش ملک های زیر قیمت در کرج و فروش آپارتمان در کرج پول لازم

مدیریت مستاجران

مدیریت مستاجران خود چیزی فراتر از یافتن یک مستأجر مناسب و گرفتن چک از آنها در هر ماه است. ابتدا، باید ملک خود را بازاریابی کنید تا مستاجران بالقوه بتوانند آن را پیدا کنند. از پایگاه‌های اطلاعاتی آنلاین، رسانه‌های اجتماعی یا تبلیغات محلی برای انتشار این خبر استفاده کنید – و مطمئن شوید که تصاویر با کیفیت و جذاب را درج می‌کنید. هنگامی که شروع به دریافت برنامه ها کردید، باید مستاجران بالقوه خود را بررسی کنید.

 این ممکن است شامل انجام بررسی‌های پیشینه و اعتبار، تأیید اینکه متقاضی توانایی پرداخت مبلغ اجاره را دارد و بررسی هر مرجع ارائه شده باشد. همانطور که این فرآیند را طی می کنید، مطمئن شوید که از قوانین مسکن منصفانه فدرال و ایالتی پیروی می کنید. سپس، برای امضای مستاجر به قرارداد اجاره نیاز دارید. می توانید اجاره نامه های استاندارد را به صورت آنلاین پیدا کنید، اما بهتر است اجاره نامه خود را توسط یک وکیل اداره کنید تا مطمئن شوید که اجاره نامه با قوانین ایالت شما مطابقت دارد.

 در طول دوره اجاره، باید در دسترس باشید – یا اطمینان حاصل کنید که شخص دیگری در دسترس است – تا به درخواست‌ها، شکایات و سؤالات مستأجر خود به ‌محض مطرح شدن، به سرعت پاسخ دهد. به عنوان یک مالک، باید از تمام قوانین ایالتی و محلی در رابطه با رابطه موجر و مستاجر، از جمله اینکه اگر قصد ورود به ملک را دارید، چه مقدار اخطار باید بدهید، فرآیند تخلیه شامل چه مواردی است و چه مدت زمان دارید، درک خوبی داشته باشید. برای رفع مشکلات ملک

چگونه گردش مالی مستاجر را پایین نگه داریم

پیدا کردن مستاجر جدید در پایان هر اجاره، به جای تمدید مستاجر فعلی شما، می تواند گران و زمان بر باشد. داشتن یک ملک خالی در حین جستجوی مستاجر جدید می تواند باعث کاهش بازده سرمایه گذاری ملک شما شود . به همین دلیل مهم است که هر کاری که می توانید برای جلوگیری از این امر انجام دهید.

اجتناب از گردش مالی مستاجر همیشه امکان پذیر نیست. یک شغل جدید یا نقل مکان به شهر دیگری ممکن است آن را ضروری کند. با این حال، کارهایی وجود دارد که می توانید انجام دهید تا مستاجرتان بخواهد بماند. به یاد داشته باشید، ملک اجاره ای شما یک تجارت است و کلید یک کسب و کار موفق، راضی نگه داشتن مشتریانتان است. شما میتوانید با سرمایه گذاری در بازار مسکن و خرید و فروش ملک های زیر قیمت در کرج سود خوبی کسب کنید.

مطمئن شوید که مبلغی که برای اجاره می‌گیرید منصفانه است. اگر ملک اجاره‌ای دیگری در منطقه هزینه کمتری نسبت به ملک شما با امکانات بیشتر دارد، می‌تواند به گردش مالی کمک کند. صاحبخانه خوبی باشید مطمئن شوید که ملک حفظ شده و زیبا به نظر می رسد. به درخواست های مستاجر خود به سرعت پاسخ دهید و تعمیرات را در اسرع وقت انجام دهید. به طور منظم ارتباط برقرار کنید و برای ایجاد یک رابطه خوب با مستأجر خود تلاش کنید.

مستاجر را با درخواست ها راضی نگه دارید

علاوه بر پایین نگه داشتن گردش مالی، برخورد با مستاجران راضی به طور کلی آسان تر از مستاجران ناراضی است. نمی دانید چگونه مستأجر خود را راضی نگه دارید؟ از آنها بخواهید! نظرسنجی ارسال کنید یا در مورد اینکه چگونه می توانید پیشرفت کنید، بازخورد بخواهید. سپس آن بازخورد را اجرا کنید. برای مثال، اگر مستاجر شکایت می‌کند که برای فرستادن متخصصان تعمیر، زمان زیادی طول می‌کشد، روی کارآمدتر کردن این فرآیند کار کنید.

فروش آپارتمان در تهران پول لازم در دیوار

تاریخ های نقل مکان و خروج مستاجر

مطمئن شوید که اجاره نامه شما مشخص می کند که مستاجر چه زمانی می تواند نقل مکان کند و در صورتی که هر یک از شما تصمیم به امضای قرارداد اجاره جدید در پایان دوره اجاره نگیرید، چه زمانی باید نقل مکان کند. قبل از نقل مکان، مطمئن شوید که ملک برای آنها آماده است: قفل ها باید تعویض شوند، خانه باید تمیز و بدون خطرات ایمنی باشد، و هرگونه تعمیر و نگهداری لازم باید تکمیل شود.

By admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *