سرمایه گذاری در املاک تجاری

اگر فکر می کنید آماده خرید یا سرمایه گذاری در املاک تجاری هستید، چند مرحله وجود دارد که می توانید برای آماده شدن برای سرمایه گذاری و خرید ملک مناسب برای دستیابی به اهداف تجاری یا شخصی خود بردارید.

  1. انگیزه خود را تعریف کنید

در حالی که فروش آپارتمان در کرج پول لازم می تواند یک سرمایه گذاری ارزشمند باشد، اما اگر شما جهتی نداشته باشید، برنامه ها از بین می روند. بنابراین، مهم است که در مورد دلایل خرید ملک تجاری فکر کنید. اگر می خواهید انگیزه خود را محدود کنید، از خود بپرسید:

سرمایه گذاری در بازار مسکن با خرید املاک تجاری
  • بازده مالی موفق برای من چیست؟
  • امیدوارم از طریق سرمایه گذاری بر چه کسی تأثیر بگذارم؟
  • اهداف بلند مدت و کوتاه مدت من چیست؟
  • آیا برای خود و/یا خانواده ام امنیت می خواهم؟

خرید ملک تجاری برای استفاده شخصی

گاهی اوقات، سرمایه گذاران از املاک و مستغلات بیشتر از جنبه های مالی سود می برند. دیگران ملکی را برای استفاده شخصی خریداری می کنند. یک روش، استراتژی سرمایه گذاری در املاک تجاری تحت اشغال مالکان (OOCRE) است. در این حالت، مالک از ملک برای انجام عملیات تجاری استفاده می کند. به شما مزایای مالیاتی می دهد، مانند توانایی استهلاک و کسر سود سالانه وام. علاوه بر این، داشتن ملک به شما امکان می دهد سهامی بسازید که بعداً می توانید آن را با قیمت بیشتری بفروشید.

یا می توانید از طریق فروش آپارتمان در تهران پول لازم در دیوار و اجاره به استفاده از ملک به عنوان جریان درآمد ادامه دهید. همچنین مدیریت ملک در محل و کنترل انتخاب مستاجر بسیار ساده تر است. با این حال، برخی از موانع وجود دارد. ممکن است هزینه های بیشتری مانند تعمیرات املاک و تعمیر و نگهداری معمول در دامان شما بیفتد. تضاد منافع نیز ممکن است ایجاد شود و جمع آوری اجاره را دشوار کند. قبل از خرید ملک تجاری برای استفاده شخصی، قوانین منطقه بندی را بررسی کنید. محدودیت‌های خاصی ممکن است برای املاک خاص مانند ساختمان‌های اداری یا سایر فضاهای تجاری تعیین‌شده اعمال شود.

خرید ملک تجاری برای مقاصد سرمایه گذاری

خرید یک ساختمان تجاری به عنوان یک ملک سرمایه گذاری با مزایای خود همراه است. طبق گزارش بانک آمریکا ، بازده املاک تجاری سالانه بین 6 تا 12 درصد است. این بالاتر از میانگین املاک مسکونی تک خانواده است (که معمولاً حدود 1 تا 4 درصد است). همچنین هنگام خرید ملک تجاری خود، مزایای مالیاتی، فرصت های جریان نقدی و افزایش ارزش سهام وجود دارد.

سرمایه گذاران بسته به مواردی مانند اهداف مالی و جدول زمانی کلی از تاکتیک های مختلفی استفاده می کنند. در اینجا برخی از رایج ترین استراتژی های سرمایه گذاری املاک و مستغلات که آنها استفاده می کنند آورده شده است:

بانکداری زمین:

 فرآیند خرید و نگهداری زمین. سرمایه گذاران این کار را برای محافظت و رشد پول خود انجام می دهند، زیرا به یک دارایی فیزیکی و ثابت گره می خورد. آنها ممکن است زمین را بفروشند یا در آینده توسعه دهند.

توسعه:

سرمایه گذار زمین خام را برای ساخت و ساز می خرد ، گاهی اوقات پس از انتظار برای افزایش ارزش آن. جهت توسعه، مانند کاندومینیوم ها در مقابل تجاری، به قوانین منطقه بندی بستگی دارد.

اصلاح و تلنگر:

این استراتژی شامل خرید ملک، بازسازی آن و سپس فروش آپارتمان در تهران دیوار برای کسب سود است. سرمایه گذاران معمولاً زمین های ضعیف را با تخفیف خریداری می کنند.

عمده‌فروشی :

 یک استراتژی کوتاه‌مدت سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات که در آن عمده‌فروش قراردادی را از یک فروشنده ملک خریداری می‌کند ، معمولاً کمتر از ارزش بازار. سپس عمده‌فروش قرارداد را به خریدار علاقه‌مند می‌فروشد یا واگذار می‌کند.

سرمایه گذاری غیرفعال:

 این استراتژی برای سرمایه گذارانی است که نمی خواهند مستقیماً درگیر شوند. در عوض، آنها سرمایه را از طریق بازار سهام، تامین مالی جمعی یا شراکت با یک سرمایه گذار فعال تر وارد معامله املاک می کنند.

تامین مالی ایمن از یک وام دهنده

پیدا کردن وام دهنده برای ملک تجاری خود در مراحل اولیه ضروری است. با این حال، قبل از تسویه حساب در یکی از وام دهندگان، چندین وام دهنده را مقایسه کنید. در حالی که می خواهید تامین مالی را تضمین کنید، باید اطمینان حاصل کنید که وام دهنده شما آنچه را که نیاز دارید را وعده می دهد. آنها باید گزینه هایی را با توجه به محدوده امتیاز اعتباری شما و با نرخ بهره مقرون به صرفه ارائه دهند. همچنین از آنها در مورد هزینه ها و جریمه های احتمالی بپرسید تا از قبل مطلع شوید.

مراقب نسبت وام به ارزش (LTV) باشید، یا اینکه چقدر حاضرند وام بدهند، و اینکه آیا وثیقه هم می خواهند. در صورت نکول، وام‌دهنده به وام‌دهنده اجازه می‌دهد تا به دنبال دارایی‌های شخصی اضافی برود، در حالی که وام غیرمجاز تنها به آنها این امکان را می‌دهد که وثیقه‌های خاص توافق را توقیف کنند.

فروش آپارتمان در تهران پول لازم در دیوار خرید و فروش ملک های زیر قیمت در کرج
2.      تیمی از متخصصان مورد اعتماد را استخدام کنید

همه باید از جایی شروع کنند، اما سرمایه گذارانی که برای اولین بار هستند نباید به تنهایی شروع کنند. بهتر است افراد با تجربه و دانش در کنار شما باشند. به این ترتیب، روند به آرامی و کارآمد پیش می رود، که در دراز مدت باعث صرفه جویی در هزینه خواهد شد. برخی از حرفه ای هایی که ممکن است بخواهید در مورد استخدام فکر کنید عبارتند از:

وکیل :

 یک وکیل حرفه ای املاک و مستغلات در وقت شما برای بستن قرارداد صرفه جویی می کند، از منافع شما در طول مذاکرات محافظت می کند، به شما کمک می کند قوانین قابل اجرا را درک کنید، قیمت بهتری دریافت کنید و از قانونی بودن توافق اطمینان حاصل کنید.

حسابدار:

 یک حسابدار جنبه مالی امور را تنظیم می کند، بودجه تهیه می کند، گزارش های ماهانه تهیه می کند و هر گونه صورت های لازم برای اهداف مالیاتی را تهیه می کند.

کارگزار وام مسکن:

 یک کارگزار وام مسکن شما را با بهترین وام دهنده برای نیازهای شما مطابقت می دهد. آن‌ها می‌توانند چندین درخواست وام ارسال کنند، شانس تأیید شما را افزایش دهند و قیمت‌های قابل قبول را پیگیری کنند.

پیمانکار:

 این کارگران حرفه ای ساختمانی یا شرکت ها بر محل، مصالح و موارد دیگر در طول پروژه نظارت می کنند. آنها همچنین ممکن است همراه با تیمی از طراحان داخلی متخصص باشند.

مدیر املاک:

 این فرد بر ملک نظارت می کند و اطمینان حاصل می کند که مستاجرانی دارد که به ارزش املاک کمک می کنند. مدیران املاک همچنین تعمیرات را برای مشکلات در محل در ساختمان تسهیل یا رسیدگی می کنند. سایر مسئولیت ها شامل جمع آوری اجاره، استخدام پیمانکاران و ملاقات با مشتریان بالقوه است.

فرصت عالی را بیابید

عوامل متعددی در ارزش یک ملک تجاری برای سرمایه گذار نقش دارند. اما همچنین باید برای مستاجران بالقوه شما که آن را اجاره می کنند، مطلوب باشد.

  • برخی از چیزهایی که ممکن است بخواهید در حین جستجو به آنها فکر کنید:
  • روندهای اقتصادی و صنعتی
  • شبکه سازی بالقوه از طریق مستاجران، صاحبان مشاغل و کارگزاران تجاری
  • لیزینگ مقرون به صرفه
  • قوانین منطقه بندیو کاربری زمین
  • طراحی ملک
  • پتانسیل رشد
  • داده های بازار مانند نرخ اجاره، نرخ جای خالی و هزینه های ساخت و ساز

اجرا کنید

بررسی دقیق نقش مهمی در سرمایه گذاری در املاک و مستغلات دارد. اساساً، این مستلزم انجام اقداماتی برای اطمینان از رعایت تمام الزامات قانونی در هنگام خرید یا فروش ملک است. این شامل بررسی واقعیت و ارزیابی اموال است.

قبل از فروش آپارتمان در تهران پول لازم، این به طور کلی شامل موارد زیر است:

  • ارزیابی موقعیت، بازار املاک و مستغلات و مقایسه چندین ملک.
  • ارزیابی وضعیت ملک.

چند فرمول و ابزار وجود دارد که می توانید برای تخمین ارزش ملک از آنها استفاده کنید. برخی عبارتند از:

  • رویکرد هزینه: چقدر برای بازسازی از ابتدا نیاز است.
  • رویکرد بازار: ارزش ملک بر اساس سایر املاک مشابه که اخیراً فروخته شده است، چقدر است.
  • رویکرد سرمایه‌گذاری درآمد: درآمد تخمینی از ملک.
  • ضریب اجاره ناخالص (GRM): ارزش بالقوه بر اساس قیمت ملک، تقسیم بر درآمد ناخالص آن.
  • ارزش هر درب: ارزش یک ساختمان، در درجه اول آپارتمان ها، با توجه به تعداد واحدها.
  • یک پیشنهاد جذاب ارائه دهید
فروش آپارتمان در کرج پول لازم فروش

پس از محاسبه هزینه ها و سود احتمالی، می توانید یک پیشنهاد ارائه دهید. شما می توانید با استفاده از یک نامه قصد (LOI) و شرایط خاص تر با یک قرارداد خرید و فروش مذاکره کنید. یک وکیل می تواند به شما کمک کند تا شرایط خود را قبل از نهایی شدن بررسی کنید. همچنین ممکن است بخواهید در مورد کمک گرفتن از یک حسابدار فکر کنید. آنها شرایط شما را نیز بررسی می کنند و عواقب مالیاتی را توضیح می دهند.

ممکن است یک رفت و برگشت رخ دهد. ملاقات حضوری ممکن است به شما در حل مشکلات کمک کند، اما همیشه با تأیید کتبی هرگونه تغییر یا توافق نامه را پیگیری کنید. باز هم، داشتن متخصصین درگیر از همان ابتدا، احتمال بروز مشکلات را به حداقل می رساند.

نکته آخر در خرید ملک تجاری

خرید و فروش آپارتمان در کرج ساده نیست. این شامل یافتن دارایی مناسب برای اهدافتان، تامین منابع مالی، استخدام افراد حرفه ای که می توانند شما را راهنمایی کنند و بستن یک معامله مطلوب هم برای شما و هم برای فروشنده است. با این حال، پس از همه اینها، شما یک فرصت سرمایه گذاری جذاب دارید. بازده سرمایه گذاری در املاک تجاری نسبت به متوسط ​​املاک و مستغلات بیشتر است و پول شما به چیزی فیزیکی گره خورده است که آن را تضمین می کند.

By admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *