راهنمای مرحله به مرحله برای فروش آپارتمان در تهران

فروش مسکن موجود

به استثنای کاهش موقت در شروع همه‌گیری کووید 19، فروش خانه‌های موجود در کمترین حد خود از سپتامبر 2012 بوده است. و با توجه به بالا ماندن نرخ وام مسکن و قیمت مسکن، بعید است که خریداران برای خرید عجله داشته باشند. بر اساس داده‌های جدید انجمن ملی مشاوران املاک (NAR)، خریداران فروش آپارتمان در تهران پول لازم همچنان در حال اتخاذ رویکرد انتظار و نگاه به روند فعلی بازار مسکن هستند.

روند سود دهی بازار مسکن در خرید و فروش واحد مسکونی

فروش خانه های موجود شامل تمام فروش خانه های غیرنوساز، مانند خانه های تک خانواده، کاندو، خانه های شهری و تعاونی ها می شود. بر اساس گزارش NAR منتشر شده در 18 نوامبر، فروش خانه های موجود در ایالات متحده برای نهمین ماه متوالی در اکتبر 2022 کاهش یافت. کاهش 5.9 درصدی نسبت به سپتامبر برابر با 28.4 درصد کاهش سالانه نسبت به سال گذشته است. اکتبر 2021.

یون در بیانیه‌ای گفت: «خریداران بالقوه بیشتری از واجد شرایط بودن برای وام مسکن در ماه اکتبر محروم شدند، زیرا نرخ وام مسکن بالاتر رفت. این تاثیر در مناطق گران کشور و در بازارهایی که شاهد افزایش قابل توجه قیمت مسکن در سال‌های اخیر بوده‌اند بیشتر است. فروش مضطرب – سلب مالکیت و فروش کوتاه – نشان دهنده 1٪ از فروش در ماه اکتبر بود که نسبت به 2٪ در سپتامبر و مشابه با اکتبر 2021 بود.

تغییرات قیمت مسکن با توجه به وضعیت اقتصادی

 فروش خانه های تک خانواده به نرخ سالانه تنظیم فصلی 3.95 میلیون در اکتبر کاهش یافت، که 6.4٪ نسبت به کاهش داشت. 4.22 میلیون در سپتامبر و 28.2 درصد نسبت به یک سال قبل. فروش کاندومینیوم و تعاونی موجود با نرخ سالانه تعدیل فصلی 480000 واحد در اکتبر ثبت شد که 2.0 درصد نسبت به فروش آپارتمان در کرج پول لازم سپتامبر و 30.4 درصد نسبت به سال قبل کاهش داشت.

تغییرات قیمت مسکن و آپارتمان با توجه به وضعیت اقتصادی

در اکتبر 2022، 26 درصد از کل فروش ها به صورت نقدی انجام شد که این رقم در سپتامبر 22 درصد و در اکتبر 2021 24 درصد بود. این نشان می دهد که گروه قابل توجهی از خریداران تحت تأثیر تغییرات نرخ وام مسکن قرار نمی گیرند. سرمایه‌گذاران (که فروش‌های نقدی زیادی را تشکیل می‌دهند) 16 درصد از کل معاملات در اکتبر را تشکیل می‌دهند، از 15 درصد در سپتامبر، اما از 17 درصد در اکتبر 2021 کاهش یافته است. این همچنین نشان می‌دهد که نرخ بهره بالاتر تأثیر کمتری بر سرمایه‌گذاران دارد. خرید در مقایسه با خریداران بار اول.

خانه مجردی و پرداخت اجاره بهای آپارتمان

خانه های مجردی تک خانواده همچنان در تقاضای زیادی هستند. این املاک فضای زندگی و جدایی بیشتری از خانه های مجاور را نسبت به املاک متصل فراهم می کند. ماه گذشته افزایش شگفت‌انگیزی در فروش خانه‌های تک‌خانواره جدید مشاهده شد و بسیاری از کارشناسان بر این باور بودند که با ادامه افزایش قیمت‌های مسکن و افزایش متوسط ​​نرخ قرارداد برای وام مسکن 30 ساله با نرخ ثابت به 6 درصد، این امر احتمالاً کوتاه مدت خواهد بود. ، کاهش قیمت.

غرب شاهد بیشترین کاهش ماهانه در فروش خانه های موجود بود، با کاهش 9.1 درصدی نسبت به سپتامبر و زیان 37.5 درصدی نسبت به سال گذشته. فروش در شمال شرقی ماهانه 6.6 درصد نسبت به ماه و 23 درصد در سال نسبت به سال کاهش یافت، در حالی که فروش در غرب میانه 5.3 درصد در ماه نسبت به ماه و 25.5 درصد در سال نسبت به سال کاهش یافت. فروش آپارتمان در تهران دیوار جنوب با کاهش 4.8 درصدی فروش خانه های موجود از سپتامبر و 27.2 درصدی نسبت به سال قبل، کمترین افت را تجربه کرد.

خانه مجردی و پرداخت اجاره بهای آپارتمان

حرف آخر

جنوب نزدیک به نیمی از کل فروش در ماه اکتبر را به خود اختصاص داده است که 45 درصد را به خود اختصاص داده است ، پس از آن غرب میانه با 24 درصد و غرب با 18 درصد قرار دارند و شمال شرق تنها 13 درصد را به خود اختصاص داده است . این محدوده قیمت 48 درصد از کل فروش خانه را به خود اختصاص داده است. بخش قیمت در محدوده 100000 تا 250000 دلار 15 درصد از کل فروش خانه و آپارتمان را به خود اختصاص داده است.

By admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *