ارزش ارزیابی شده خانه در مقابل ارزش بازار: دانستن تفاوت

آیا نمی دانید ارزش ارزیابی شده خانه شما در برابر ارزش بازار آن چقدر است – و چگونه هر دو ممکن است بر فروش آپارتمان در کرج دیوار یا خرید خانه تأثیر بگذارند؟ شما تنها نیستید، زیرا ارزش ارزیابی شده یک ملک اغلب می تواند به طور قابل توجهی با همان ارزش بازار املاک و مستغلات در عمل متفاوت باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه عملکرد ارزش ارزیابی شده در مقابل ارزش بازار، و چگونگی تعریف هر اصطلاح توسط متخصصان صنعت، راهنمای مفیدی برای این اصول اولیه املاک و مستغلات گردآوری کرده ایم.

ارزش ارزیابی شده خانه در مقابل ارزش بازار: دانستن تفاوت

ارزش ارزیابی شده در مقابل ارزش بازار

ارزش ارزیابی شده توسط یک ارزیاب حرفه ای املاک و مستغلات به یک ملک اختصاص می یابد. در مقابل، ارزش بازار یک ملک توسط خریداران تعیین می‌شود، که دارایی‌های املاک را بر اساس آنچه فکر می‌کنند قیمت یک ملک باید باشد و مهمتر از همه، آنچه که حاضرند برای آن بپردازند، ارزش گذاری می‌کنند.

در عین حال، توجه داشته باشید: معمولاً این مسئولیت خریدار خانه است که برای ارزیابی ارزیابی به عنوان بخشی از فرآیند درخواست وام مسکن پرداخت کند. تحت سناریوهای معمولی وام مسکن، خریدار برای دریافت وام مسکن به یک وام دهنده مراجعه می کند و وام دهنده انتخاب شده از یک متخصص دارای مجوز می خواهد که تمام جزئیات ملک (داخلی و بیرونی) را برای رسیدن به ارزش ارزیابی خانه در نظر بگیرد.

ارزش ارزیابی شده چیست؟

ارزیابی خانه جهت فروش آپارتمان در تهران پول لازم معیارهای نسبی هستند که صنعت املاک و مستغلات در تلاش خود برای تعیین ارزش نهایی یک خانه در نظر می گیرد. اما آنها یکی و یکسان نیستند.ارزش ارزیابی شده خانه شما توسط یک متخصص املاک دارای مجوز دولتی که به عنوان ارزیاب شناخته می شود، تعیین می شود.

 ارزیابان معمولاً به دستور مؤسسه مالی (بانک، اتحادیه اعتباری و غیره) که امیدوارید با آن وام مسکن دریافت کنید، مشغول به کار هستند. در واقع، ارزیابی یک ارزش گذاری ملک است که بر اساس قیمت های فروش اخیر املاک در منطقه شما و سایر عوامل تعیین کننده تعیین می شود. ارزیابی‌ها (که می‌توانند بر قیمت نهایی فروش خانه و میزان وام مسکنی که می‌توانید دریافت کنید تأثیر بگذارد) به‌عنوان ضمانتی انجام می‌شود که به اطمینان حاصل می‌کند که وام‌دهندگان وام‌ها را بیشتر از ارزش خانه‌ها تمدید نمی‌کنند.

از سوی دیگر، ارزش ارزیابی شده خانه شما معیاری نسبی از ارزش آن است که در عوض برای تعیین میزان مالیات بر دارایی که دولت بر ساختمان وضع می کند، استفاده می شود. به‌عنوان یک قاعده کلی، ارزیابی‌ها بر اساس تحلیل عمیق‌تری نسبت به ارزیابی‌های مالیاتی انجام می‌شوند، که بخشی اساسی از تعهدنامه وام مسکن و فرآیند بررسی دقیق است.

خرید و فروش ملک های زیر قیمت در کرج و فروش آپارتمان در کرج پول لازم

ارزیابی بانکی

البته، فقط به این دلیل که معنای ارزیابی خانه را می دانید و به یک ارزیابی حرفه ای نیاز دارید، زبان ارزیابی دیگری نیز وجود دارد که در مورد ارزش گذاری نیز باید با آن آشنا باشید. همانطور که در بالا گفته شد، اصطلاح ارزیابی بانکی به ارزیابی انجام شده توسط وام دهنده مالی شما اشاره دارد و توجه داشته باشد که پولی بیش از ارزش دارایی به شما قرض نمی دهد.

 (بر اساس ارزش ارزیابی شده ای که وام دهنده شما در نهایت به آن رسیده است) توجه داشته باشید که در صورتی که ارزیابی بانک شما کمتر از میزان وام مسکنی باشد که درخواست داده‌اید، اگر احساس می‌کنید که یافته‌های ارزیاب خانه اول خیلی کم است، معمول است که به دنبال نظر دوم باشید.

ارزیابی مالیاتی

ارزیابی مالیات در عوض به ارزشی اشاره دارد که یک ارزیاب مالیاتی دولتی به ملک شما اختصاص داده است. این ارزیابان – که به دستور شهرها، شهرداری‌ها، شهرک‌ها و سایر نهادهای دولتی محلی به کار گرفته می‌شوند – داده‌های دارایی را بررسی می‌کنند و از خانه‌های محلی بازدید می‌کنند تا ارزش ارزیابی شده آن‌ها را تعیین کنند. عوامل مختلفی مانند یافته‌های بازرسی خانه ، داده‌های دارایی تاریخی و تجزیه و تحلیل بازار مقایسه‌ای برای رسیدن به ارزش ارزیابی شده ملک در نظر گرفته می‌شوند.

ارزش بازار چیست؟

ارزش بازار به ارزش واقعی ملک شما در هنگام فروش در بازار آزاد اشاره دارد. توسط خریداران تعیین می شود و به عنوان مبلغی که آنها مایل به پرداخت برای خرید خانه هستند تعریف می شود. صرف نظر از ارزش ارزیابی شده یا ارزیابی شده، ارزش بازار اساساً مبلغی است که خریداران حاضرند برای ملک شما بپردازند و به نظر آنها ارزش خانه چقدر است.

به عبارت دیگر، دولت می‌تواند ارزش خانه شما را به مقدار معینی، بانک دیگر و خریداران کمتر یا بیشتر از ارزش ارزیابی یا ارزیابی ملک شما بداند. اگر گیج هستید، ما شما را سرزنش نمی کنیم.  یک ارزش ارزیابی شده به دولت‌های محلی و شهرستانی کمک می‌کند تا تعیین کنند که مالک خانه چقدر مالیات بر دارایی پرداخت خواهد کرد. مبالغ جمع آوری شده به عنوان مالیات دارایی برای پرداخت خدمات عمومی، کارهای عمومی و سایر مزایای مدنی استفاده می شود.

فروش آپارتمان در تهران پول لازم در دیوار ارائه خدمات مشاوره در بازار مسکن
سناریوی ارزش بازار

برای مثال، باب ممکن است بخواهد ملک خود را به قیمت 300000 دلار بفروشد. اما اگر خریدار احتمالی Zoe فقط می تواند 250000 دلار بپردازد، ممکن است پیشنهادی برای این مبلغ یا جایی بین این دو مبلغ ارائه دهد (اگر بازار رقابتی باشد). سناریوهای مختلفی ممکن است در مورد فرآیند خرید خانه و رسیدن به ارزش بازار منصفانه به میان بیایند – با این حال، به عنوان یک قاعده کلی، هر چه بازار رقابتی تر باشد، ممکن است انتظار داشته باشید که ارزش بازار بالاتری در یک خانه ببینید.

By admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *