چرا قرارداد اجاره به اجاره ترجیح داده می شود؟

در حالی که قرارداد اجاره رایج تر است، یک قرارداد اجاره کوتاه مدت بین مالک و مستاجر ممکن است به دلایلی ترجیح داده شود. در شرایط خاص، صاحبخانه ممکن است ترجیح دهد که مستاجر واحد را برای مدت زمان کوتاه تری اشغال کند. صاحبخانه ممکن است بخواهد در آینده نزدیک به واحد نقل مکان کند یا ممکن است سعی کند قبل از فروش آپارتمان در کرج پول لازم شروع بازسازی، مقداری پول اضافی در واحد تولید کند.

عقد قرارداد رسمی بین مستاجر و صاحبخانه

 صاحبخانه معمولاً باید 30 روز قبل از تاریخ نقل مکان مورد نظر، اخطاریه تخلیه واحد را برای مستاجر ارسال کند. میزان دقیق اخطار به قانون ایالتی بستگی دارد. قراردادهای اجاره به مالکان انعطاف بیشتری در قیمت اجاره می دهد. صاحبخانه ممکن است این گزینه را داشته باشد که اجاره بها را هر 30 روز افزایش دهد، و این به مستاجر فعلی بستگی دارد که با پرداخت اجاره بالاتر یا نقل مکان به جای دیگری موافقت کند.

صاحبخانه همچنین می‌تواند سعی کند در دوره‌های اجاره‌ای که تقاضای زیادی وجود دارد، اجاره‌های بالاتری دریافت کند و سپس در صورت داشتن جای خالی در دوره‌های تقاضای کمتر، اجاره‌های کمتری را دریافت کند. استثنا در این مورد است اگر واحد تحت هر نوع کنترل اجاره یا سایر مقررات اجاره باشد. گاهی اوقات افراد فقط برای مدت کوتاهی نیاز به اجاره دارند.

چرا ممکن است قرارداد اجاره را ترجیح دهید

 به عنوان مثال می توان به موقعیت هایی مانند بازسازی خانه، کارآموزی، یا انتساب شغلی موقت اشاره کرد. از آنجایی که بسیاری از مالکان فقط یک سال یا بیشتر اجاره نامه امضا می کنند، ممکن است گزینه های کمتری برای این نوع مستاجران وجود داشته باشد. با توجه به گزینه های محدود، اگر مایل به اجاره کوتاه مدت واحد خود هستید، ممکن است بتوانید اجاره بسیار بالاتری دریافت کنید.

قراردادهای اجاره معایب خود را نیز دارند، بنابراین برخی از مالکان ممکن است قرارداد اجاره را ترجیح دهند.

از آنجایی که اکثر قراردادهای اجاره فقط برای یک ماه هستند، شما باید خود را برای داشتن یک جای خالی در هر زمان و بدون دریافت اجاره آماده کنید. مستاجر معمولاً فقط باید 30 روز قبل از نقل مکان اخطار دهد.

مستاجرانی که قراردادهای اجاره را امضا می کنند، خواهان انعطاف پذیری برای جابه جایی سریع هستند. بنابراین، باید برای یک چرخه بی پایان یافتن مستاجران جدید برای ملک خود آماده باشید. اجاره نامه ممکن است به شما کمک کند مستاجران را طولانی تر نگه دارید، با گردش مالی کمتری در ملک اجاره ای.

شرایط وام و پیش پرداخت هنگام فروش آپارتمان در تهران زیر قیمت بازار املاک

خط آخر در قراردادهای اجاره در مقابل اجاره

صرف نظر از اینکه قرارداد اجاره یا اجاره نامه را انتخاب می کنید، آن را به صورت کتبی بنویسید. قرارداد نیز باید توسط هر دو طرف امضا و تاریخ آن باشد. در حالی که برخی توافقات شفاهی می توانند الزام آور باشند، شرایط واقعی مورد توافق بسیار سخت تر است. چه در حال ایجاد یک قرارداد اجاره یا یک قرارداد اجاره باشید، همچنین باید از قانون مالک و مستاجر خود در ایالت خود پیروی کنید.

 اگر بندي را در قرارداد خود قرار دهيد كه بر اساس قانون موجر و مستاجر ايالت شما غيرقانوني است، حتي اگر مستاجر قرارداد را امضا كرده باشد، الزام آور نخواهد بود. به عنوان مثال، اگر ایالت شما حداکثر مبلغ سپرده امنیتی را به عنوان اجاره یک ماهه در نظر می گیرد، و شما دو ماه اجاره را از مستاجر خود دریافت کرده اید، فروش آپارتمان در تهران پول لازم باید هر مبلغ اضافی جمع آوری شده را به مستاجر برگردانید.

چگونه قرارداد اجاره بنویسید؟

شما می توانید قرارداد اجاره خود را بنویسید یا یک وکیل املاک می تواند به شما کمک کند تا یک قرارداد اجاره را برای مستاجر خود تهیه کنید. می‌خواهید اطلاعاتی مانند مبلغ اجاره ماهانه، قوانین مربوط به حیوانات خانگی، قوانین و مبلغ سپرده امنیتی، قوانین نقل مکان، هزینه‌ها و بیمه‌ای که ممکن است مورد نیاز باشد و موارد دیگر را شامل کنید. هرچه تعداد بیشتری را شامل کنید، بیشتر می توانید به عنوان صاحبخانه از خود محافظت کنید.

انتخاب مشاور و املاک مناسب در راستای فروش آپارتمان در کرج پول لازم

قرارداد اجاره به چه صورت است؟

قرارداد اجاره یک سند چند صفحه ای است – کاغذی یا دیجیتالی PDF – که نوع اجاره (مسکونی یا تجاری)، طرفین درگیر، اطلاعات ملک و مستاجر و موارد دیگر را بیان می کند. این شبیه به قرارداد اجاره است اما ممکن است شامل شرایط متفاوتی باشد. معمولا به زبان ساده نوشته می شود.

By admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *