راهنمای مرحله به مرحله برای فروش آپارتمان در تهران

بالا رفتن نرخ تورم

با بالا رفتن نرخ ها، پرداخت های وام مسکن به وضوح افزایش می یابد و مقرون به صرفه بودن را با چالش مواجه می کند. یکی از راه‌های حل این مشکل برای خریداران، طولانی‌مدت است. این می تواند به شما امکان دهد حتی با نرخ کمی بالاتر پرداخت کمتری داشته باشید.

خانه های موجود

چالش بزرگ‌تر برای فروش آپارتمان در تهران و کرج پول لازم در حال حاضر، و بزرگترین فرصت برای فروشندگان، کمبود موجودی است، به‌ویژه در بازار خانه‌های موجود. طبق آخرین داده های انجمن ملی ملکی ® ، موجودی خانه های موجود 1.28 میلیون واحد بود. با سرعت فعلی فروش، هر خانه دارای مالکیت قبلی در بازار در 3.2 ماه به فروش می رسد. اگرچه سرعت رکورد چند ماه پیش نیست، اما موجودی هنوز کم است.

وضعیت بازار مسکن: موجودی آپارتمان ها در سطح کشور

خبر خوب این است که به نظر می رسد فروشندگان برای فروش آپارتمان در کرج پول لازم به این واقعیت پی برده اند که در میان افزایش نرخ وام مسکن نمی توانند انتظار چنین قیمت های بالایی را داشته باشند. میانگین قیمت خانه موجود در ماه آگوست به 389500 دلار کاهش یافته است که از رکورد 413800 دلار در ژوئن کاهش یافته است. باید دید چه مقدار از این تخفیف در پایان فصل فروش تابستان است، اما برای خریداران دلگرم کننده است.

خانه های جدید

جایی که واقعاً مشکل موجودی وجود ندارد، بازار فروش خانه جدید است. در آخرین نسخه (23 اوت 2022) از اداره سرشماری، 10.9 ماه عرضه وجود داشت. زمانی که عرضه 6 ماهه باشد، بازاری در تعادل بین خریداران و فروشندگان در نظر گرفته می شود. بنابراین همه چیز در واقع کمی به نفع خریداران است، اما مردم اغلب ترجیح می دهند ابتدا به موجودی موجود نگاه کنند، زیرا به نظر می رسد ارزان تر است.

خانه هایی که به تازگی ساخته شده اند، میانگین قیمت فروش 439400 دلار داشتند. در اوایل سال در یک نقطه، میانگین قیمت یک خانه جدید در واقع کمتر از یک خانه موجود بود. روند عادی تری بازگشته است. میانگین قیمت بالاتر از 546800 دلار بود. چیزی که در آینده جالب خواهد بود این است که قیمت ها با چه سرعتی کمی اصلاح می شوند. از آنجایی که نرخ ها بالا می رود و مقرون به صرفه بودن بیشتر به چالش کشیده می شود، قیمت ها نمی توانند به این سرعت افزایش یابند و در عین حال خریداران را جذب می کنند.

یکی از چیزهایی که در حال حاضر کمبود دارد خانه های استارت است. سازندگان در جستجوی سودآوری به سمت نقاط قیمت بالاتر رفته اند. انتظار می رود که تا زمانی که موجودی مقرون به صرفه تری به بازار نیاید، این یک چالش خواهد بود. اینطور نیست که آنها وجود نداشته باشند، اما ممکن است لازم باشد در جستجوی خود صبر بیشتری داشته باشید.

فروش آپارتمان در تهران پول لازم در دیوار، خرید و فروش ملک های زیر قیمت در کرج

روندهای بازار محلی

به عنوان یک فروشنده برای فروش آپارتمان در کرج ، مراقبت از شرایط منطقه خود بسیار مهم خواهد بود. در حالی که برخی از بازارها همچنان به اوج خود ادامه می دهند ، برخی دیگر به زمین بازگشته اند . اگر میانگین قیمت فروش کاهش یابد یا خانه‌ها مدت بیشتری در بازار بمانند، ممکن است بازار منطقه شما به سمت خریداران متمایل شده باشد. همچنین می توانید روندهای سال گذشته را مشاهده کنید.

از طرف دیگر، خریداران همچنین می‌توانند از این گزارش‌های روند استفاده کنند، اگر ایده‌ای از شهر یا کد پستی دارند که در آن می‌خواهند به دنبال خانه بگردند. در هر دو طرف معامله، اطلاعات قدرت است. یکی دیگر از چیزهایی که واقعا می تواند کمک کند، داشتن یک متخصص مورد اعتماد در گوشه خود است که به شما مشاوره می دهد. چه به دنبال خرید خانه یا فروش مکان خود باشید ، یک نماینده شریک تایید شده Rocket Homes می‌تواند با اهداف شما هماهنگ باشد و به شما در انجام یک معامله موفق کمک کند.

حقوق صاحبان خانه

هر معامله ای برای خرید یا فروش خانه نیست. گاهی اوقات شما می خواهید از خانه خود برای رسیدن به یک هدف استفاده کنید. خانه شما یک منبع مالی عظیم است. هر بار که پرداختی انجام می‌دهید، یا خانه‌تان بر اساس حرکت‌های بازار مطلوب ارزش پیدا می‌کند، کمی سهام بیشتری در خانه خود به دست می‌آورید .

حقوق صاحبان خانه چیست؟

حقوق صاحبان سهام تفاوت بین ارزش خانه شما و مانده وام مسکن شما است. به عنوان مثال، اگر در یک خانه 300،000 دلاری 200,000 دلار وام مسکن معوق دارید، 100,000 دلار سرمایه دارید. با نگاهی دیگر، شما 33 درصد دارایی در خانه خود دارید (100000 دلار ∕ 300000 دلار = 0.33).

این درصد می تواند کلیدی باشد. به طور کلی، اگر بیش از 20 درصد سهام دارید، ممکن است بتوانید برای بهبود خانه مانند بازسازی حمام یا یک هدف مالی مانند تجمیع بدهی، یک بازپرداخت نقدی انجام دهید. آنها خاطرنشان می کنند که ارزش خانه ها در برخی مناطق در سمت غربی ایالات متحده کاهش یافته است. این بازارها قبلاً برخی از داغ ترین بازارها بودند. اگرچه ممکن است صاحبان خانه راضی نباشند، اما می‌تواند برای خریداران احتمالی در آن مناطق آرامش بخش باشد.

مقابله با عدم قطعیت

با افزایش نرخ‌ها و قیمت‌های خانه که همیشه با این حرکت‌ها واکنش نشان نمی‌دهند، ممکن است احساس کنید در حال حاضر بیشتر از آنچه می‌خواهید برای وام مسکن پرداخت می‌کنید. با استفاده از Rocket Advantage، می‌توانید اکنون پس‌انداز کنید و در آینده با نرخ‌های پایین‌تری نیز بپرید. بیایید آن را تجزیه کنیم. در حالی که داشتن این فرصت در حال حاضر خوب است، نرخ های وام مسکن در چرخه حرکت می کنند.

فروش آپارتمان در تهران و کرج پول لازم

خط آخر: وضعیت بازار مسکن نامشخص است

نرخ وام مسکن افزایش یافته است. همانطور که نرخ ها افزایش می یابد و خانه ها برای مدت طولانی تری در بازار می مانند، زودپز به ظاهر اجتناب ناپذیر در قیمت ها مقداری از بخار را از آن خارج می کند.  اما این همه خبر بد نیست. اگر به دنبال خرید هستید، نرخ بهره بالاتر وام مسکن باعث می شود برخی از فروشندگان جهت فروش آپارتمان در تهران دیوار بازار را ترک کنند، به این معنی که رقابت کمتری برای موجودی کم موجود خواهد بود.

By admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *