قانون افشای وام مسکن

قانون افشای وام مسکن ، که توسط CFPB اجرا شده است، وام دهندگان را ملزم می کند که داده های خاصی را در موارد زیر گزارش کنند:

برنامه های بازپرداخت خانه

این امر زمینه هایی را در نظر می گیرد که وام دهنده در آن وام می دهد. همچنین به بخش‌های مختلف اطلاعات تحت پوشش طبقات محافظت‌شده که در طول این مقاله در مورد آنها صحبت کرده‌ایم نگاه می‌کند – با هدف شناسایی و فروش آپارتمان در تهران دیوار وام‌دهی، اینکه آیا به جوامع خدمات مناسبی ارائه می‌شود و آیا فرصت‌هایی برای سرمایه‌گذاری در جوامع محروم وجود دارد یا خیر.

دریافت وام کمک هرینه خرید آپارتمان در بازار املاک

بخش 1031 قانون اصلاحات داد-فرانک وال استریت

این قانون که بیشتر به عنوان UDAAP شناخته می شود، اعمال یا اقدامات ناعادلانه، فریبکارانه یا سوء استفاده کننده را که باعث می شود مشتری قادر به درک یک محصول یا خدمات نباشد، یا به نحوی دیگر از آنها سوء استفاده کند، ممنوع می کند. این توسط CFPB اجرا می شود . انطباق با این قانون در تجارت وام مسکن به این معنی است که وام دهندگان باید در مورد هر شرایطی که با پیشنهادات مرتبط است، افشا و شفاف باشند.

قانون حقوق بشر نیویورک

دولت فدرال تنها کسی نیست که قوانین مربوط به مقررات مالی را در دست دارد. یکی از بارزترین قوانین ایالتی، قانون حقوق بشر است که در سال 1965 توسط ایالت نیویورک تصویب شد. این قانون بسیاری از حقوق مشابه تحت حمایت قانون مسکن فدرال را که بعداً در سال 1968 تصویب شد، در قوانین ایالتی مدون می کند. در موارد زیر:

  • مسابقه
  • عقیده
  • رنگ
  • منشاء ملی
  • جهت گیری جنسی
  • وضعیت نظامی
  • سن
  • رابطه ی جنسی
  • وضعیت تأهل
  • ناتوانی
  • وضعیت خانوادگی

اگرچه این قانون و سایر قوانین مشابه از حقوق مشابه حمایت می کند، به ایالت ها اختیارات اجرایی را در مورد اقدامات تبعیض آمیز مسکن می دهد. وام دهندگان و کارگزاران وام مسکن نیز در سطح ایالتی مجوز دارند، که ایالت ها را قادر می سازد تا سطحی از نظارت را داشته باشند. اگر فکر می‌کنید در یک موقعیت مسکن در نیویورک مورد تبعیض قرار گرفته‌اید، می‌توانید به بخش حقوق بشر نیویورک شکایت کنید.

در موارد تبعیض مسکن چه باید کرد؟

اکنون که کمی در مورد حقوق خود تحت قوانین مختلف مسکن منصفانه می دانید، بیایید برخی از کارهایی را که اگر احساس می کنید قربانی تبعیض هستید انجام دهید، مرور کنیم.

سعی کنید آن را با طرف متخلف حل کنید

هیچ شرکت، فروشنده خانه یا صاحبخانه نمی خواهد شهرت منفی به دست آورد. همچنین ممکن است مواردی وجود داشته باشد که آنها متوجه نباشند چه اتفاقی در حال رخ دادن است. اولین قدم این است که تلاش کنید و همه چیز را حل کنید. اگر کار نکرد، می توانید به راه های دیگر بروید.

از خطر ارزیابی بد آگاه باشید

وقتی صحبت از ارزیابی به میان می آید، اگر قصد دارید یکی از آنها را به چالش بکشید، باید نشان دهید که ارزیاب از املاکی استفاده کرده است که با شما قابل مقایسه نبوده است یا کار دیگری انجام داده است که نظر او را در مورد ارزش خانه زیر سوال می برد. مشاور املاک شما می تواند به شما در یافتن کامپوزیت کمک کند. با این حال، هنوز نمونه های زیادی از تبعیض در فرآیند ارزیابی وجود دارد.

فروش آپارتمان در کرج دیوار با حداقل پیش پرداخت همراه با اقساط بلند مدت

به آژانسی که نظارت دارد شکایت کنید

مشخص کنید که کدام آژانس ها یا هیئت های نظارت بر نهادی که با آن مشکل دارید، اختیار دارند. ممکن است چندین آژانس باشد. به عنوان مثال، وام مسکن راکت توسط کمیسیون تجارت فدرال، دفتر حمایت مالی از مصرف کننده و هیئت های نظارت در ایالت هایی که ما در آن تجارت می کنیم، تنظیم می شود. فروشندگان خانه و صاحبخانه‌ها مشمول قوانین HUD هستند، مگر اینکه به طور خاص، همانطور که در بالا ذکر شد، معاف شوند.

اگر فکر می‌کنید که در بازار مسکن مورد تبعیض قرار گرفته‌اید، می‌توانید به HUD شکایت کنید. آژانس شکایت شما را بررسی می کند و در صورت نیاز تحقیقات را آغاز می کند. کارگزاران وام مسکن در سطح ایالتی مجوز دارند، و همچنین مشاوران املاک و مستغلات. همچنین می‌توانید شرکت‌هایی را که با آن‌ها مرتبط هستند بنویسید. بسیاری از آنها متعلق به سازمان های حرفه ای هستند که دارای هیئت های اخلاقی نیز هستند.

شکایات خود را در رسانه های اجتماعی مطرح کنید

رسانه های اجتماعی می توانند ابزار قدرتمندی برای جلب توجه به رفتارهای تبعیض آمیز باشند. فروش آپارتمان در کرج پول لازم بسیاری از شبکه‌های اجتماعی همچنین می‌توانند به شما کمک کنند تا افراد دیگری را بیابید که تبعیض را در دست هر کسی که در معامله املاک و مستغلات دخیل است، تجربه کرده‌اند، از جمله اما به هیچ وجه محدود به مالک ملک، نماینده املاک یا وام‌دهنده نیست.

حفظ وکیل

اگر فکر می کنید این به سطحی می رسد که می خواهید شکایت کنید، ممکن است با یک وکیل صحبت کنید. آن‌ها می‌توانند راه‌های قانونی را که ممکن است در دسترس شما داشته باشید بررسی کنند.

یادداشت بردارید

هرچه بتوانید در شرح تجربه خود جزئیات بیشتری ارائه دهید، به افرادی که ممکن است واقعاً بتوانند بر اساس شکایت شما اقدام کنند کمک بیشتری خواهد کرد. به آنها گوشتی می دهد که برای حفاری نیاز دارند و ببینند چه اتفاقی می افتد.

فروش آپارتمان در تهران پول لازم با کمک کارشناسان فروش حوزه املاک

نکته آخر: هرکسی حق دارد که یک عکس منصفانه در خانه داشته باشد

قوانین و مقررات مسکن فرصت برابر برای اطمینان از اینکه توانایی همه برای خرید یا اجاره مکان بر اساس عوامل تبعیض آمیز از جمله نژاد، جنسیت، منشاء ملی و ناتوانی، اما نه محدود به آن، تصمیم گیری نمی شود، در نظر گرفته شده است. اگر فکر می‌کنید مورد تبعیض قرار گرفته‌اید، باید با HUD و دادستان کل ایالت خود شکایت کنید.

By admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *