تعریف تامین مالی دارایی

تامین مالی دارایی به بیماری وام بر اساس توان مالی سازمان از طریق رهن یا فرض دارایی های ترازنامه اطلاق می شود که شامل زمین و ساختمان، وسایل نقلیه، ماشین آلات، مطالبات تجاری و همچنین سرمایه گذاری های کوتاه مدت است که در آن مقدار دارایی ها به طور منظم تعیین می شود. فروش آپارتمان در تهران پول لازم فواصل پرداخت قسمت پرداخت نشده دارایی همراه با بهره.

آینده ی بازار مسکن و تاثیر آن بر وضعیت اقتصادی

انواع تامین مالی دارایی

شماره 1 – اجاره مالی

در اجاره مالی، کلیه حقوق و تعهدات مالکان به مستاجر (تجارت) و برای هر مدت زمانی منتقل می شود. مستاجر مسئولیت کامل نگهداری دارایی را در طول مدت قرارداد بر عهده دارد. ارزش دارایی در ترازنامه مستاجر به عنوان بدهی یا دارایی در طول دوره قرارداد نشان داده می شود. در مقابل، اجاره بها به عنوان هزینه در نظر گرفته می شود و از آن بدهکار می شودحساب سود و زیان

شماره 2 – خرید استخدام

دراستخدام خرید ، یک شرکت مالی در اینجا به نام اجاره دهنده دارایی را از طرف مستاجر (تجارت) خریداری می کند. در این گزینه، دارایی متعلق بهاجاره دهنده تا آخرین پرداخت و در حین پرداخت نهایی به مستاجر امکان خرید تجهیزات با نرخ اسمی داده می شود. ارزش دارایی در ترازنامه مستاجر به عنوان بدهی یا دارایی در طول دوره قرارداد نشان داده می شود. در مقابل، اجاره بها به عنوان هزینه در نظر گرفته می شود و به حساب سود و زیان بدهکار می شود.

شماره 3 – اجاره عملیاتی

تحت این اجاره نامه، دارایی برای مدت کوتاهی گرفته می شود، نه برای کل عمر کاری. در اینجا موجر در پایان قرارداد دارایی را پس می گیرد و مسئولیت نگهداری در برخی موارد بر عهده موجر است یا در غیر این صورت مستاجر مسئول است. دارایی در a نشان داده نمی شودترازنامه برای یک دوره تعیین شده، و پرداخت در حساب سود و زیان منظور می شود.

شماره 4 – اجاره تجهیزات

زیراجاره تجهیزات یک قرارداد قراردادی وجود دارد که در آن مالک دارایی، یعنی موجر، اجازه می دهدمستاجر برای استفاده از دارایی برای یک دوره قراردادی که برای آن اجاره های معمولی باید پرداخت شود. در اینجا مالکیت تجهیزات نزد موجر باقی می ماند و در صورت تخلف از هر یک از شرایط قرارداد، موجر حق فسخ قرارداد اجاره را دارد.

شماره 5 – بازپرداخت دارایی

تحت بازپرداخت دارایی، دارایی هایی مانند وسایل نقلیه، ساختمان ها و غیره برای تضمین وام استفاده می شود. اگر وام ها داده نشود، وام دهنده دارایی را که در برابر وام تضمین شده بود می گیرد تا مبلغ داده شده آن را بپوشاند. مقدار وام گرفته شده به ارزش دارایی بستگی دارد. گاهی اوقات، از وام با پشتوانه دارایی استفاده می شودتلفیق بدهی

مالیات فروش و پیش فروش آپارتمان در تهران از طریق دیوار

نمونه ای از تامین مالی دارایی

یک شرکت در بازار به نام X ltd وجود دارد که تجارت کشاورزی را اداره می کند. با توجه به افزایش استفاده از محصولات کشاورزی تولیدی این شرکت، تقاضا برای آن در بازار افزایش یافت که نتوانستند به طور کامل پاسخگوی آن باشند. بنابراین، مدیریت تصمیم گرفت برای افزایش ظرفیت تولید، دارایی های خود از جمله تراکتورهای جدید و برخی دیگر از قطعات ماشین آلات کشاورزی را افزایش دهد.

از آنجایی که این تجارت یک کسب و کار متوسط ​​است، آنها نمی توانند هزینه خرید ماشین آلات جدید را با مقدار سرمایه موجود خود تامین کنند. پس از بررسی چندین گزینه برای تامین مالی، آنها تصمیم گرفتند به سراغ گزینه تامین مالی دارایی بروند. در آن صورت، آنها ملزم به ارائه تضمین اضافی نیستند، زیرا دارایی تامین شده می تواند به عنوان وثیقه مورد نیاز برای تامین مالی نیز عمل کند. همچنین، نرخ بهره در مورد تامین مالی دارایی به طور قابل توجهی بهتر از نرخ بهره در استوام های تجاری در دسترس آنهاست.

خرید و فروش آپارتمان

بنابراین، در این مورد، کسب‌وکار و تأمین‌کننده مالی دارایی متقابلاً تصمیم گرفتند و توافق کردند که تأمین‌کننده مالی دارایی تجهیزات مورد نیاز کسب‌وکار را خریداری کند. این شرکت طی 48 ماه آینده دارایی ها را به صورت اجاره از آنها می گیرد و 5000000 دلار از هزینه های خرید به اضافه نرخ بهره را با نرخ 8.5٪ در سال بازپرداخت می کند. پس از تصمیم‌گیری شرایط و ضوابط، ارائه‌دهنده مالی دارایی دارایی‌ها را خریداری کرد و آن را به شرکت تحویل داد.

طی 48 ماه آینده، کسب‌وکار پرداخت‌های منظمی برای دارایی‌ها انجام داد. پس از پایان قرارداد، تامین کننده مالی دارایی به شرکت پیشنهاد داد که دارایی های زیر را خریداری کند اجاره به ارزش اسمی بنابراین این نمونه ای از تامین مالی دارایی است.

مزایای

  • دریافت وام با استفاده از تامین مالی دارایی در مقایسه با وام های سنتی بانکی آسان است.
  • اکثر توافقات در مورد تامین مالی دارایی دارای الفنرخ بهره ثابت
  • که برای شخصی که پول را قرض می گیرد سودمند است.
  • در مورد تامین مالی دارایی، پرداخت ثابت می شود، که این امر باعث می شود شرکت ها بتوانند بودجه و جریان های نقدی خود را تهیه و مدیریت کنند.
  • اگر فرد نتواند مبلغ را بازپرداخت کند، فقط به از دست دادن دارایی منجر می شود و نه بیشتر.
معایب
  • در مورد تامین مالی دارایی، شرکت‌ها حتی دارایی‌های مهم مورد نیاز برای اداره تجارت را برای گرفتن وام نگه می‌دارند، که آنها را در معرض خطر از دست دادن دارایی‌های مهمی قرار می‌دهد که برای اداره تجارت خود به آن نیاز دارند.
  • ارزش دارایی هایی که وام در برابر آنها تضمین می شود می تواند در مورد تامین مالی دارایی متفاوت باشد. این احتمال وجود دارد که دارایی نگهداری شده به عنوان اوراق بهادار با مقدار کمتری ارزش گذاری شود.
  • از آنجایی که دارایی ها به عنوان وثیقه در تامین مالی دارایی نگهداری می شوند، این روش برای تامین منابع مالی بلندمدت توسط هیچ کسب و کاری موثر نیست.

نکات مهم

این نوع تامین مالی به شرکت کمک می کند تا وام را با تعهد خود دریافت کند دارایی های ترازنامه برخی از شرکت ها ترجیح می دهند دارایی ها را با استفاده از گزینه تامین مالی دارایی به جای تامین مالی سنتی تامین مالی کنند، زیرا فروش آپارتمان در کرج پول لازم تامین مالی در مورد گزینه تامین مالی دارایی بر اساس خود دارایی ها است و نه بر اساس تصور بانک ها و سایر موسسات مالی ازاعتبار و چشم انداز تجاری آتی شرکت.

وام مسکن جهت خرید آپارتمان به خانواده های 5 نفره
نتیجه

تامین مالی دارایی از بسیاری جهات برای بسیاری از مشاغل مفید است. اغلب توسط بسیاری از شرکت ها به عنوان راه حلی برای تامین مالی کوتاه مدت، مانند پرداخت به کارکنان، تامین کنندگان، یا تامین مالی رشد آن استفاده می شود. دریافت وام با استفاده از تامین مالی دارایی در مقایسه با وام های بانکی سنتی آسان تر و انعطاف پذیرتر است.

برای استارتاپ ها و سایر کسب و کارهای در حال رشد از اهمیت ویژه ای برخوردار است، زیرا راهی آسان برای افزایش آنها در اختیار آنها قرار می دهدسرمایه در گردش. با این حال، قبل از استفاده از آن، شرکت باید اطمینان حاصل کند که این گزینه تامین مالی مناسب است و بهترین مطابقت با مدل کسب و کار خود را دارد.

By admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *